Chargeback, czyli jak odzyskać pieniądze od zbankrutowanego biura podróży?

Chargeback, czyli jak odzyskać pieniądze od zbankrutowanego biura podróży?
Oceń ten post!

Co zrobić gdy biuro podróży, w którym wykupiliśmy wycieczkę, ogłosiło upadłość? Możemy czekać na zwrot pieniędzy z ubezpieczenia biura. Każdy organizator turystyczny musi posiadać takie ubezpieczenie.Niestety pieniędzy zwykle nie wystarcza na pokrycie wszystkich zobowiązań. W najlepszym wypadku można liczyć na zwrot tylko części wpłaconych pieniędzy. Jeśli płatność dokonana była kartą płatniczą jest jeszcze inna możliwość wyegzekwowania jej zwrotu.

To chargeback, bankowa procedura obciążenia zwrotnego. Jeśli usługa, za którą zapłaciliśmy, nie doszła do skutku możemy złożyć reklamację w banku i czekać na zwrot pieniędzy z rachunku bankowego sprzedawcy. Bank skontaktuje się z organizacją odpowiedzialną za karty płatnicze (MasterCard, Visa) a ta z biurem podróży.

Jeśli zwrot pieniędzy z konta sprzedawcy nie będzie możliwy zostaną one wypłacone z ubezpieczenia organizacji płatniczej. Aby uniknąć takich problemów warto przed zakupem wycieczki przyjrzeć się biuru podróży z usług którego chcemy skorzystać. Każdy organizator wycieczek musi być wpisany do rejestru Ministerstwa Gospodarki oraz do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych.

Dobrze też sprawdzić czy nie figuruje on w Krajowym Rejestrze Długów. Niestety, o fatalnej sytuacji finansowej biura podróży klienci najczęściej dowiadują się już po fakcie gdy ogłasza ono upadłość. Można oczywiście całkowicie zrezygnować z usług firm turystycznych i samemu organizować sobie wyjazdy.

Nie każdego jednak zadowoli takie rozwiązanie. Wiele osób lubi zapłacić pieniądze i mieć pewność, że wszystko zostało dopięte na ostatni guzik a ich rolą będzie tylko beztroski wypoczynek, którego czytającym i sobie życzę.

Dodaj komentarz